نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2984
-
الف
+

اختراع کیت های تعیین جنسیت جنین توسط 2 داکتر نخبه افغانستانی

در مراسم «رویداد فرهنگی افغانستان»، از 2 نخبه پزشکی افغانستان تقدیر به عمل آمد.

به گزارش آی فیلم 2، در مراسم «رویداد فرهنگی افغانستان» که روز گذشته با هدف تقویت همکاری های فرهنگی تهران و کابل برگزار شد از داکتر «فرزاد یوسفی» و بانو «فائزه تخاری» دو نخبه طبی و آزمایشگاهی افغانستانی تجلیل شد.

داکتر یوسفی که از بنیان گذاران یک شرکت علمی در ایران است، موفق به طراحی و تولید کیت های آزمایشگاهی تعیین جنسیت جنین از خون مادر شده است.

این شرکت در سال 1396 در هفته پژوهش در دانشگاه تربیت مدرس به عنوان واحد برتر از بین 12 کشور انتخاب شده است.

داکتر فرزاد یوسفی طی سخنانی در «رویداد فرهنگی افغانستان» اظهار داشت: من و همسرم بانو «فائزه تخاری» همزمان با نوشتن مقالات علمی مختلف که به آدرس افغانستان در مجلات علمی معتبرجهان  به چاپ رسیده است، موفق به تولید آنزیم برای تشخیص بیماری «فنیل كتونوری» که در راس بیماریهای متابولیک ارثی نوزادان قرار دارد، شده ایم و این افتخار را داریم که اکنون 1.5 میلیون نوزادی که در ایران متولد می شوند با آنزیم تولیدی ما تست می شوند.

 گفتنی است بانو «فائزه تخاری» و آقای «فرزاد یوسفی» دو تن از جوانان نخبه مهاجر افغانستانی هستند که با تلاش فراوان از رشته علوم طبی فارغ شده اند و حال علاوه بر تاسیس انجمنی تحت نام «انجمن متخصصین طب افغانستان» و اقدامات خیرخواهانه برای مهاجران، ثبت اختراع نیز کرده اند.

مراسم «رویداد فرهنگی افغانستان» درکنار سخنرانی مهمانان مدعو، بخش های مختلفی همچون ادبیات و شعر، فرهنگ غذایی، موسیقی و تیاتر و سینما را نیز شامل می شد.

گفتنی است رویداد فرهنگی افغانستان با همکاری موسسه ابرار معاصر تهران و رادیو فرهنگ‌ با هدف معرفی نقش سفیران فرهنگی افغانستان (دانشجویان) در بهبود نگرش مردم ایران نسبت به مهاجرین افغانستانی و بازبینی سیاست های فرهنگی مربوط به افغانستان، تقدیر از فعالان فرهنگی و شاعران ‌نویسندگان و هنرمندان این کشور، پنجشنبه ۱۱جدی(دی) 1399 برگزار شد.

 در پیوند با این خبر بخوانید :

داکتران افغانستانی که برای کشورشان افتخارآفرینی کردند؛ ثبت یک اختراع پزشکی به نام افغانستان در داخل ایران

برگزاری یک مراسم فرهنگی در قلب «تهران» با هدف افزایش همکاری فرهنگی ایران و افغانستان

 م ا 

نظر شما
ارسال نظر